Privatlivspolitik

Claus Meyer Holding står bag følgende restauranter:

Almanak, The Standard, Havnegade 44, 1058 København.
STUD!O, The Standard, Havnegade 44, 1058 København.
Private Dining, The Standard, Havnegade 44, 1058 København.
Mission, The Standard, Havnegade 44, 1058 København.
RADIO, Julie Thomsens Gade 12, 1632 København V.
Meyers Spisehus, Handelstorvet 10, 2800 Kongens Lyngby

Vi respekterer persondatapolitikken og overholder EU’s General Data Protection Regulation (GDRP) samt de danske regler for vedrørende oplysninger om privatpersoner.
Vi vil gerne oplyse dig om vores praksisser og ansvar vedrørende persondata.

Vi indsamler data fra dig når:

  • Du besøger en hjemmeside, der tilhører Claus Meyer Holding.
  • Du tilføjer information i vores kontaktformularer eller tilmeldingsblanketter på vores hjemmesider.
  • Når du skriver til os på e-mail.
  • Når du tilføjer information til vores sociale medier – herunder opslag på Facebook, Google, Instagram og LinkedIn, samt beskeder på disse platforme.
  1. Dataansvarlig
    Claus Meyer Holding A/S
    Toldbodgade 51 B, st.
    1253 KØBENHAVN K
    Kontakt:
    Dorte Juhl Østergaard
    dju@cmholding.dk
  2. Opbevaring og brug af din persondata.
    • A. Når du besøger vores hjemmesider
      Vi opsamler de følgende anonyme informationer om dig, når du har besøgt en af vores hjemmesider gennem Google Analytics:

      • Din IP-adresse
      • De hjemmesider, du har besøgt
      • Hvordan du tilgik vores hjemmeside (f.eks. gennem Google, Facebook eller en tredjeparts-side)
      • Din ageren på vores hjemmeside, herunder hvilke sider, du besøger, hvilke handlinger du gør, og tiden du bruger på hjemmesiden.
      • Information om det apparat du har brugt til at tilgå vores hjemmeside, herunder geolokation hvis en mobil er brugt, tilbagevendende forbruger opførsel, indirekte demografiinformation baseret på Google Third Party Data Collections.
      • Vi tilføjer en cookie, når du besøger vores hjemmeside, se mere nedenfor.
      • Andre informationer. Se venligst Google Analytics beskrivelse om deres beskyttelse af private data.

Cookies

      • En cookie er en lille tekstfil. Det er denne, der gør det muligt for os, at få informationer om din ageren på vores hjemmeside. En cookie lagres i din browser for at kunne genkende din computer ved tilbagevendende besøg og indeholder ikke personfølsomme oplysninger.
      • Denne data deles ikke med tredjepart, og den information Claus Meyer Holding opnår, bruges udelukkende til at forbedre hjemmesiden, vores marketinginitiativer og brugeroplevelsen for dig.
      • Du kan fravælge cookies fra Google Analytics i din browsers indstillinger. Vi fraråder dette da din oplevelse af vores hjemmeside og marketing, vil forringes.
      • Cookies har et automatisk udløb, men fornyes igen efter besøg hjemmesiden.

Formålet med informationerne

Når du besøger en Claus Meyer Holdning hjemmeside behandler vi personoplysninger om dig med det følgende formål:

  • At du får vist hjemmesiden korrekt.
  • At optimere og forbedre hjemmesiden på baggrund af brugernes adfærd på den.
  • Hvis du har givet samtykke til at modtage nyhedsbreve eller informationsmateriale, at du modtager de nyhedsbreve og det informationsmateriale, som du har givet samtykke til.
  • At vi kan målrette indhold, produkter og reklamer efter dine præferencer.
    • B. Når du sender en forespørgsel gennem vores kontakt- eller bookingformular.

Vi samler følgende informationer om dig, når du sender en forespørgsel til os, eller booker et bord gennem vores bookingformular:

      • Informationerne beskrevet under (A)
      • Navn
      • E-mailadresse
      • Din IP-adresse
      • Telefonnummer
      • Hvornår du sendte din forespørgsel samt tidszone
      • Dine bookingpreferencer
      • Din valgfrie besked, som kan indeholde personfølsomme data afhængig af indhold

Vi samler disse informationer, fordi vi vil gerne:

      • Kunne besvare dine forespørgsler bedst muligt
      • Kunne give dig de nødvendige opdateringer og oplysninger så hurtigt og korrekt som muligt
      • Kunne håndtere klager korrekt
      • Kunne videresende nødvendige oplysninger internt for at imødegår dine forespørgsler
      • Kunne dokumentere vores håndtering af dine data og bookinger
      • Kunne sende dig e-mails, hvis du har anført dette
    • C. Når du skriver dig op til vores nyhedsbrev eller blog
      Vi samler følgende information, hvis du skriver dig op til vores nyhedsbrev eller blog

      • Informationerne beskrevet under (A)
      • Navn
      • E-mailadresse
      • Din IP-adresse
      • Telefonnummer
      • Hvornår du sendte din forespørgsel samt tidszone
      • Hvordan du tilgik vores hjemmeside (f.eks. genne Google, Facebook eller en tredjeparts-side)

Vi samler disse informationer for at kunne tilføje dig til vores mailingliste og sende dig vores nyhedsbreve vedrørende nyheder, tilbud og anden relevant information. Du kan til enhver tid afmelde dig dette og dermed tilbagekalde dit samtykke, hvorefter vi sletter dine oplysninger.

    • D. Når du skriver eller ringer til os

Vi indsamler følgende informationer om dig, når du kontakter os pr. telefon eller via en offentlig mailadresse:

      • Telefonnummer eller e-mailadresse
      • Navnet, der er tilknyttet din e-mailadresse
      • Anden information, som du giver os gennem samtalen og korrespondancen.

Vi gemmer denne information, så vi kan følge op fra den tidligere korrespondance samt på bedste vis håndtere dine forespørgsler eller klager. Klager kan blive sendt til rette vedkommende inden for virksomheden.

    • E. Når du reagerer på vores kampagner

Når du klikker på en af vores kampagner på en tredje-parts-side, vil du automatisk blive videresendt til vores hjemmeside. Her vil vi så indsamle de informationer, som står beskrevet i afsnit (A).

  1. Opbevaring af personoplysninger
    Vi opbevarer dine persondata i udbyderes databaser. I øjeblikket er vores udbydere Dinnerbooking, Emailplatform, NAVISION CRM & Ajour POS.
    Det kan variere, hvem vores udbydere er, men du vil altid kunne finde en opdateret liste her i denne sektion.
    Vores hjemmesider (sider og databaser) udbydes af Unoeruo & one.com, som også overholder GDPR-reglerne. Vores CRM-system (NAVISION) udbydes af Microsoft.

Vi opbevarer derfor ikke dine personlige data på vores egne databaser, men hos vores samarbejdspartnere, som også overholder GDRP-regulativerne.
Vi garanterer, at dine personlige oplysninger opbevares sikkert, at dine data er anonymiseret, og at din historik og information vil blive slettet, når du ønsker dette.

Tredjepart
Vores samarbejdspartnere nævnt i sektion 3 har mulighed for at tilgå den personlige data, som vi har på dig. De er bundet af GDRP-reglementet og databeskyttelsesloven, og skal derfor overholde vores instruktioner vedrørende dine data.

  1. Beskyttelse af din personlig data

For at beskytte din personlige data, har vi tilføjet følgende sikkerhedsprocedurer på vores hjemmesider:

    • Al information, som du til giver os gennem vores hjemmeside, bliver krypteret med Secure Socket Layer (SSL) teknologi.
    • Vi udleverer ikke dine informationer.
    • Vi har en intern procedure for håndtering af dine personlige data, hvis der skulle opstå en fejl.
    • Vi giver kun vores personale adgang til dine personlige oplysninger, hvis det er nødvendigt for at kunne give dig den mest kvalificerede service.
    • Håndtering og adgang til vores databaser med personfølsommateriale sker kun af autoriserede medarbejdere, der har kontrakt på at holde personfølsomdata hemmeligt og sikkert.

 

  • Dine rettigheder
    Vi respekterer dine rettigheder under de gældende regler for datahåndtering. Vi samler kun informationer om dig, når du har givet os sammentykke til det.
    Du kan til enhver tid framelde dig vores nyhedsbrev eller kræve dine informationer slettet fra vores databaser.

    Vi gør dog opmærksom på, at vi stadig vil kontakte dig, hvis du selv henvender dig vedrørende booking af bord, forespørgsler mv. på telefon, e-mail eller andre medier, selvom du har frameldt dig vores nyhedsbrev.

Du kan altid bede om indsigt i, hvordan vi håndtere dine personlige data.

    • Du kan altid bede om indsigt i, hvordan vi håndterer dine personlige data. Vi vil derefter komprimere dine informationer og sende dem til dig i et af de følgende formater: (a) XML-fil, (b) Excelark, (c), PDF-fil, (d) worddokument eller (e) e-mail.
    • Du kan til enhver tid rette eller opdatere de oplysninger, som vi har om dig.
    • Du kan til enhver tid klage over, hvordan vi bruger eller bearbejder din personlige data.
    • Du kan altid bede om at få alle dine informationer hos os slettet.

Skriv til den dataansvarlige på dju@cmholding.dk, hvor vi i løbet af 30 dage vil håndtere din henvendelse. Vi forbeholder os rettigheden til at afvise din henvendelse, hvis vi vurderer, at den bryder med loven eller er imod vores forpligtelser som datakontrollør.

  1. Opdatering af vores privatlivspolitikker
    Vi forbeholder os rettigheden til at ændre eller opdatere vores politikker. Vi vil informere dig på din oplyste e-mail, hvis der sker nogle betydningsfulde ændringer.